אחת ההנחיות הראשונות שקיבלתי אי שם בתחילת דרכי בצילום הייתה "תמיד צלם כשהשמש בגב שלך". הרעיון היה שהאובייקט אותו אני מצלם יהיה מואר.
הגיוני, לא?
כן, אבל הרבה פעמים… משעמם… שטוח… משהו חסר…
אז בואו ננסה לעשות בדיוק ההיפך. לצלם כשהאור מגיע מאחורי האובייקט ולא מאחורי הצלם.
בצילומי דמות אנושית או בעלי חיים נקבל תאורה יפהפייה על השיער ומסביב לגוף.
בצילומי אובייקטים עם שקיפות כמו פרחים או עלים נקבל צבעים זוהרים ואת המרקמים הפנימיים.
האתגר בסוג כזה של צילום הוא לקרוא נכון את האור. כשהאור נכנס לתוך העדשה מד האור יכול להתבלבל ולתת לנו קריאה לא נכונה או שהאובייקט שלנו ייראה כצללית.
הדרך להתמודד עם הבעיה היא:
דרך אחרת, אולי פשוטה יותר, היא לצלם בחשיפת יתר של סטופ או שניים, לראות את התוצאה ולתקן אם צריך… לחיי הצילום הדיגיטלי…
*למי שקצת יותר שולטים במצלמה- נסו לכוון את מד האור לקריאה נקודתית ולקחת קריאת אור מהמקום שתרצו שיהיה חשוף נכון.